marți, 3 noiembrie 2009

Mefisto

Sau Belzebut, sau mai simplu sau pe romaneste, dracul. Trecand peste toata problematica cu "exista/nu exista" vreau sa ma refer putin la expresiile intalnite destul de des in conversatiile romanului de rand si care se refera la acest subiect. Dar mai intai, recomand o sceneta a domnului Toma Caragiu si care se numeste "Mefisto"( e geniala).Link-ul aici :
http://www.youtube.com/watch?v=luuGRRT62qg

Asa..spuneam ceva despre expresii folosite de romani. Sunt sigur ca fiecare dintre noi am folosit sau am auzit cel putin o data una dintre acestea :
- "du-te dracu" - eii..ideea e ca nu prea pot. De ce? pai eu stiu ca s-a citit multa mitologie greaca sau romana prin generala sau liceu dar eu recent nu am vazut nicio intrare mai dubioasa de genul unei porti deasupra careia sa scrie "Imbarcare catre Iad.Poarta 2" . Si nici vreun barcagiu caruia sa-i dai vreo doi banuti si sub podul de la Semanatoarea sa te duca pe taramul de dincolo. Asa ca de bunavoie nu prea am cum sa ma duc. Trecand peste imposibilitatea efectiva de a ajunge acolo, apare si o mica problema de exprimare. Eu zic ca mai corect ar fi "du-te la dracu". In felul asta se stabilieste o destinatie si suna si asa, mai a vizita de "sar'na..m-a trimis prietena mea sa va intreb daca nu cumva oferiti si discount la cazare".
- "sa te ia dracu" - da v-ati gandit gandit vreodata daca asta vrea? poate e vreun miserupist din ala care o arde (la propriu ) toata ziua stand degeaba si poate nu isi doreste sa te mai ia si pe tine pe la el.ha?
- "dracu m-as pus" - eee..aici chiar nu cred. Sincer acum, asta cred ca de-asta si-a facut el habitatul ala neprimitor acolo si e irascibil tot timpul. Probabil il enerveaza fiecare fraza de genul; pentru ca la orice cacat il face oricine de pe pamantul asta, si nu trebuia sa il faca vine si explicatia "dracu m-a pus". Uite ca n-am intrebat pe nimeni care foloseste expresia asta cum comunica cu dracul. Sa fie scrisori, mesaje, messenger sau pur si simplu telepatie?
- "arati ca dracu" - ba voi l-ati vazut? Adica gen fata in fata, nu din portrete sau desene sau mai stiu eu ce. Ca asa, nici eu nu sunt fotogenic..
- "ma simt ca dracu" - uhaa. Oamenii astia chiar au relatii, l-au cunoscut asa serios. Si pana la urma expresia asta ar trebui sa insemne ca te simti rau,nu? bai din cate am citit eu, asta e destul de energic pe acolo pe jos si se distreaza foarte mult. Deci nu cred ca i-ar fi foarte rau. Zic eu..
- "am dat de dracu" - si Columb a descoperit America. V-a luat mult sa il gasiti?

In fine. Cam asta e cu exprimarile astea. Oricum, in aceeasi ordine de idei, vreau sa il mentionez si pe Teo de la Deko Cafe care a facut un stand-up memorabil te tema "pula&pizda - abordari de exprimare" . Da mai bine accesati http://www.youtube.com/watch?v=bNoOusfqwMM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu