duminică, 1 noiembrie 2009

Orezari

Ce urmeaza sa scriu pare putin a paranoia, dar nu stiu ce sa zic...eu am un sentiment prost in legatura cu treaba asta, mi-e putin teama si sper sa nu ajung sa vad cum devine realitate. Dar, vreau in primul rand sa dezvolt putin contextul. China - cea mai mare populatie de pe glob, o tara imensa, considerati orezari, etc,etc. Stim cu totii parerea occidentalului despre chinezi; si apropo de treaba asta am vazut conditiile in care lucreaza muncitorii chinezi la noi in tara(de tot cacatul in cazul in care nu stiti). Dar, si este un mare "dar" ideea este ce parere au ei despre noi. Hai sa zicem ca ei ne considera,in cel mai bun caz, insecte, primate, neadaptati....si tind sa le dau dreptate, tinand cont de faptul ca este mentalitatea unei civilizatii care rezista de 7000 de ani, care au pus bazele uneia dintre cele mai performante forme de medicina din cate exista, care au construit singurul edificiu care e vizibil din spatiu, a caror filosofie si arta a razboiului scrisa acum 5000 de ani inca se studiaza in universitatile noastre. Tot ce am spus pana acum( parerea lor despre europeni), coroborat cu faptul concret ca ritmul de dezvoltare economica al Chinei/ora nu poate fi masurat deoarece creste prea repede si cu faptul ca la un moment dat vor incepe sa puna piciorul in prag, ma face sa ma gandesc putin la un viitor cu ochii ingusti. Oare vom ajunge cu totii sa circulam cu biciclete, sa cultivam orez, sa invatam chineza in scoli si sa purtam palarii din alea de paie pe cap?! Think about it...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu